شهرسازان

شهرسازان

لوکوربوزیه: “من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.”
شهرسازان

شهرسازان

لوکوربوزیه: “من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.”

دیدگاهی نو در جغرافیای شهری

اگر یادتون باشه جلسه دومِ جغرافیای شهری، استاد کتابِ دیدگاهی نو در جغرافیای شهری نوشته دکتر حسین شکویی رو معرفی کردن به عنوان منبع. این کتاب رو میتونید از اینجا دانلود کنید. فقط امیدوارم واقعا از این کتاب جزوه بده.

مبانی طراحی 1

جزوه درس مبانی طراحی 1-سرکار خانم علیخانی (تا تاریخ 26 فروردین) از اینجا دانلود کنید.

تمدن آزتک

فایل پاورپوینتِ تمدن آزتک رو که آقای س.ن. فرستادن از اینجا دانلود کنید. از سایر دوستان هم میخوام که تحقیقاشونو بفرستن.

هندسه احجام و پرسپکتیو

جزوه درسی هندسه احجام و پرسپکتیو ــ استاد گوهری پور ــ (تا تاریخ 21 فروردین) رو از اینجا دانلود کنید. همچنین علاقه مندان به این درس (اونایی که دوست دارن با اطلاعات بیان سرِکلاس) میتونن جزوه کامل هندسه احجام و پرسپکتیو رو از اینجا دانلود کنند.

آموزش نرم افزار Google Sketchup8

نرم افزارهای کاربردی 

همونطور که استاد.... فرمودند یکی از نرم افزارهای کاربردیِ شهرسازی Sketchup هست. این نرم افزار رو با یه جستجوی ساده میتونید از اینترنت دانلود و نصب کنید(حدوداً 30 مگابایت هست). کار با این نرم افزار بسیار ساده هست اصطلاحا ً میگن نرم افزار User Friendly هست. جزوه آموزشی رو میتونید در 6 قسمت از لینک های زیر دانلود کنید. بهتره بدونید هر نرم افزاری رو تا باهاش کارِ حرفه ای انجام ندید بهش مسلط نمیشید. ولی از الان بهتره یه چیزایی بدونید تا در آینده موفق باشید. من هنوز این جزوه رو نخوندم ولی نرم افزار رو نصب کردم و برای اینکه ترغیب بشید دو تا عکس از محیطش براتون میذارم. این عکسها رو نیم ساعت بعد از نصب برنامه گرفتم و با اینکه اولین بار بود محیطشو میدیدم این ساختمون رو (که یه ذره شبیه خونمون هست) کشیدم. امیدوارم شما کارهای بهتری ارائه بدید.  

آخرِ هفته خوبی رو براتون آرزو میکنم.

Learning Sketchup part 1 

Learning Sketchup part 2 

Learning Sketchup part 3 

Learning Sketchup part 4 

Learning Sketchup part 5 

Learning Sketchup part 6 

 

 

تمدن ژاپن - تاریخ شهر و شهرشناسی در جهان

سلام دوستان 

جزوه تمدن ژاپنُ میتونید از اینجا دانلود کنید. همچنین از سایر سرگروهها هم میخوام فایلهاشون رو برای من بفرستن تا آپلود کنم و بقیه بچه ها هم بتونن استفاده کنن. ضمناً دوستانی که در مورد جزوه استاد اسدی سئوال کردن باید بگم بعد از اینکه تمدنِ روم تموم شد استاد فایل رو در اختیار من قرار میدن و من هم میذارم رو سایت. 

چارت دروس رشته شهرسازی

دوستانِ عزیز 

چارت دروس رشته مهندسی شهرسازی رو میتونید از اینجا بگیرید. در این چارت، دروس پیشنیاز با خط و دروس هم نیاز با خط چین نمایش داده شده. در واقع جدولِ دروس رو، روی نمودار پیاده کردم تا بتونید برنامه ریزیِ خوبی برای فارغ التحصیلی داشته باشید. فکر کنم واضح باشه، ولی اگه توضیح بیشتری لازم داشتید بگید.

نکته دیگه اینکه جزوه درسهای جغرافیای شهری، درآمدی بر شهر شناسی و تاریخ معماری معاصر(البته این آخری رو قول نمیدم) به زودی میتونید از طریق همین سایت دانلود کنید. برنامه نود کم کم داره شروع میشه. 

موفق باشید.

هندسه احجام و پرسپکتیو

با سلامِ مجدد 

جزوه درسی هندسه احجام و پرسپکتیو  ــ  استاد گوهری پور ــ که فعلاً فقط یک صفحه هست رو از اینجا دانلود کنید.

مبانی طرحی 1

سلام  

دوستانی که درس مبانی طراحی 1 با سرکار خانم علیخانی دارند، میتونند جزوه ایشون رو (تا تاریخ 19 فروردین) از اینجا دانلود کنند.

کتاب های پیام نور

سلام دوستان 

جزوه درسهای درآمدی بر شهر شناسی ( نوشته دکتر عامری و مهندس زند) و تاریخ معماری معاصر  ( نوشته دکتر عامری و ...)رو براتون آپلود کردم. این جزوه ها برای دانشگاه پیام نور هست و البته خیلی کامل هستن. بد نیست یه نگاهی بهشون بندازید مخصوصاً "تاریخ معماری معاصر" که متاسفانه فعلا جزوه ای از استاد نداریم. 

درآمدی بر شهر شناسی

تاریخ معماری معاصر